Általános vásárlási feltételek

I. Alaprendelkezések

Ezen Általános Vásárlási Feltételek (a továbbiakban ÁVF) a www.goled.hu internetes üzletre vonatkoznak, valamint szabályozzák a vásárló és az eladó közötti kapcsolatot a termékek értékesítése során, mely a Goled, s.r.o. társaság (továbbiakban „eladó“) és üzlettársai (tov. „vásárló“) között jön létre. Megrendelésével a vásárló igazolja, hogy megismerkedett ezen ÁVF-el, melyekre a megrendelést megelőzően kellőképpen figyelmeztetve volt, és lehetősége volt a tanulmányozásukra.

A www.goled.hu honlapon közzétett termékinformációk harmadik fél honlapjairól és más szabad forrásból származhatnak, ezért az eladó nem felelős ezen információk teljességéért. A termékeket ábrázoló képek illusztráció jellegűek.

Eladó

Goled, s.r.o., IČO (statisztikai számjegy): 50 072 595, a Nyitrai Bíróság Kereskedelmi Nyilvántartásában bejegyzett társaság, Odd.: Sro, Vložka č. 43152/N (bejegyzés száma), mely a fogyasztók és más viszonteladók részére történő értékesítéssel foglalkozik. Ellenőrző szerv: Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj (Nyitra kerület Állami Kereskedelmi Felügyelősége): Staničná 9, P.O.Box 49/A, 950 50 Nitra 1.

Az eladót Magyarországon és ezáltal a Goled.hu oldalon is a Goled Kft., 9224 Rajka, Fűzfa utca 12., Adószám: 23595246-1-08, Cégjegyzékszám: 08-09-022697 képviseli.

További információk az eladóról az elérhetőségek oldalon találhatók.

Vásárló

A vásárló fogyasztó vagy vállalkozó lehet. A fogyasztó olyan személy, mely a szerződés aláírásakor és teljesítésekor nem folytat üzleti tevékenységét vagy egyéb vállalkozói tevékenységét, illetve nem teljesíti önálló szakmáját. A vásárló az eladónak csak a megrendelés zavartalan létrehozásához vagy a vásárlási dokumentumokhoz szükséges kapcsolattartási adatokat adja meg

A vállalkozók azon személy, mely::

  • be van jegyezve a kereskedelmi nyilvántartásba (különösen a kereskedelmi társaságok),
  • a vállalkozói engedély alapján végzi vállalkozói tevékenységét (a kereskedési nyilvántartásban bejegyzett kereskedő),
  • más, sajátos szabályozások alapján végzi vállalkozói tevékenységét,
  • mezőgazdasági termelést folytat, és sajátos rendelet alapján van nyilvántartásban.

Az eladó és fogyasztók között fennálló jogviszonyok, melyek nincsenek meghatározva ezen ÁVF-ben, a Zákon č. 40/1964 Zb., Občianskeho zákonníka (40/1964 számú Szlovák Köztársaság Polgári Törvénykönyvének Törvénye), ill. a Zákon č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa (Fogyasztóvédelemi Törvény), valamint a módosított rendeletek hatálya alá tartoznak.

A vásárló tisztában van azzal, hogy az eladó kínálatában lévő termékek megvásárlásával nem jönnek létre bejegyzett védjegyekre, cégnevekre, céglogókra, ill. az eladó vagy más cégek által bejegyzett szabadalmakra vonatkozó használati jogok, hacsak a konkrét esetben nincs más szerződéshez kötött megállapodás.

II. A termék megrendelése/Adásvételi szerződés

A www.goled.hu webáruházban a vevő az otthona kényelméből vásárolhat. A termékeket megrendelhetők a kosárba rakással, telefonon vagy e-mailben, ill. levélben. A megrendelést egy visszaigazoló e-maillel igazolja az eladó maximum 2 órán belül. A megrendeléssel kapcsolatos egyéb információk a feltűntetett e-mailre lesznek küldve. Különleges (nagyobb mennyiségű és has.) megrendelések esetében telefonon hívja az eladó a megrendelőt a megerősítés érdekében. Az akciók a készlet erejéig tartanak, hacsak ez nincs másképp meghatározva.

Fogyasztók esetében az adásvételi szerződés javaslatának számít minden a szolgáltató által történő termékmegjelenítés a honlapon. Az adásvételi szerződés az áru vevő általi megrendelésével történik, amint az eladó elfogadja a megrendelést. A létrejött szerződést, a 24-órás elállasi jog eltelte után, csak mindkét fél beleegyezését követően vagy törvényi alapon lehet megváltoztatni, ill. felbontani.

Válalkozók esetében az adásvételi szerződés javaslata a megredelés kézbesítese a szolgáltatónak és maga a szerződés a szolgáltató megrendelés kötelező beleegyezésével jön létre.

III. Elállási jog

A megrendelést az igazolást követő 24 órán belül díjmentesen lehet törölni telefonon vagy e-mailben. Szükséges adatok: név, e-mail cím, termék kódja. A vételár, vagy része, azonnali hatállyal, ill. max. 14 munkanapon belül térítve lesz a vásárló bankszámlájára.

Elállási jog – fogyasztók

Az elállási jog a Szlovák Köztársaság törvényei (Zákon č. 102/2014 Z. z. / 102/2014 számú törvény) szerint alkalmazható. A vásárló az áru átvételét követő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől. A goled.hu webáruház vásárlói viszont az áru átvételét követő 30 napon belül indoklás nélkül elállhatnak a szerződéstől.

Ehez szükséges, hogy az említett határidőn belül írásban be legyen nyújtva az elállási kérvény (e-mailben, vagy formanyomtatványunkon). A vásárló kötelessége, hogy az árut egészben, tejles dokumentációval, hibátlan állapotban, tisztán, és amennyiben lehetséges, eredeti csomagolásban, állapotban és értékben adja vissza az eladónak. Ha az áru nem teljes, vagy hibás, az eladó jogában áll levonni az ennek megfelelő osszeget a visszajáróból. Az adott osszeg azonnal, ill. az elállást követő 14 munkanapon belül vissza lesz utalva a vásárlónak.

Elállási jog – vállalkozók

Amennyiben a vásárló válalkozó, módjában ál cserével elállni az adásvételi szerződéstől. A csere értéke a visszaküldött termék állapotától, garanciájától és aktuális árától függ. A termék állapotát az eladó becsüli fel. Ammenyiben a felek nem jutnak közös megegyezésre, a termék az eladó költségeire lesz visszaküldve. Az eladó jogában áll a felmerült többletköltséget a vásárlónak számlázni.

IV. Fizetési mód és fizetési feltételek

Az eladó, Goled, s.r.o., ÁFA-fizető. A webáruház oldalain az árak ÁFA-val és anélkül is fel vannak tüntetve és a megrendelés idején érvényesek. A vásárló több fizetési módból választhat: a megrendelt termék vételára kézbesítéskor vagy személyes átvételénél készpénzel megfizethető, ill. lehetséges a bankkártyás, PayPal rendszeres és online átutalási mód. A vásárló csak a vételár teljes megtérítése után veheti át az árut, ha ez nincs máshogy meghatározva. Az eladó a vételár teljes megtérítéséig fentartja magának az áru tulajdoni jogát. A számla a adásvételi szerződés, azaz a megrendelés alapján van kiállítva. A szállítási költség a végösszeg része.

Banki kapcsolat online fizetéshez:

  • Bank: UniCredit Bank Hungary Zrt.
  • számlaszám: 10918001-00000118-05120026
  • átutalás egyedi azonosítója: a számlaszám utolsó 5 számjegye

A terméket a számlázott összeg jóváírása után a számlával együtt azonnal postázzuk a megadott címre.

V. Szállítási feltételek

A megrendelt terméket a UPS futárszolgálat szállítja ki, és telefonon tájékoztatja a vásárlót a kézbesítés helyéről és pontos idejéről. Szállítási díjak:

  • 1990 Ft ÁFA-val, 10 000 Ft-ig ÁFA-val rendelés esetén
  • 1290 Ft ÁFA-val, 10 000 – 19 999 Ft ÁFA-val rendelés esetén
  • 590 Ft ÁFA-val, 20 000 – 29 999 Ft ÁFA-val rendelés esetén
  • INGYENES kiszállítás, 30000 Ft ÁFA-val felett

*Az egyéni árajánlatok esetén a szállítást a szállítási társaságunk árain számoljuk fel.

A megrendelt terméket a megrendeléstől számítandóan 5 munkanapon belül szállítjuk ki, amennyiben a termék a készlet része. Ha a termék nincs ranktárunkon, telefonon vagy emailben értesítjük a vásárlót.

A kiszállításről a vásárló előre lesz értesítve. Az eladó a megrendelésben megadott címre szállítja ki a terméket. A küldemény átvételekor a vásárló kötelessége a kézbesítő jelenlétében ellenőrizni a csomag sértetlenségét! Amennyiben a csomag, vagy tartalma sérült, vagy nem teljes, a vevő kötelessége ezt megjegyezni az átvételi jegyzőkonyvben és értesíteni az eladót. Ellenkező esetben további panaszokat az eladó nem fogadhat el.

VI. Jótállási szabályzat

A termékekre a termék hibája esetén a jogszabályokban meghatározott szavatosságot, illetve jótállást vállalja az eladó (Obchodného zákonníka a Zákon na ochranu spotrebiteľa § 250/2007 Z.z. a 102/2014 Z. z.). A vevő kötelessége, hogy kézbesítéskor átnézze és ellenőrizze a terméket. Amennyiben a termék olyan hibával rendelkezik, melyre vonatkozik a garancia, a vevőnek joga van ingyenes javításra, ill. cserére. A jótállási igényt a vásárló az eladónál érvényesíti

Az eladó azonnali hatájjal bíralja fel a jótállási igény érvényesítését, ill., bonyolultabb esetekben 3 napon belül, szakmai felülbírálat esetében 30 napon belül. Ezen idő eltelte után a vásárló új terméket kap, ill. joga van elállni az adásvételi szerződéstől. A bírálat eredményéről a vevő azonnal e-mailben lesz értesítve, melyhez a jegyzőkönyv is csatolva lesz.

A jotállási igény érvényesítésehez szükséges a számlaszám, ill. az termék hibájának írásbeli közlése. A vásárló e-mailben vagy telefonon lesz értesítve a jotállási igény érvényesítésenek eljárásáról:

  1. Amennyiben a termék hibája fényképpel vagy videófelvétellel emailben igazolható, nem szükséges a terméket az eladónak visszaküldeni. A vásárló futárszolgálattal küldi az új terméket, a vásárló pedig csomagcsere keretében az új termék átvetelekor átadja a futárnak a hibás terméket tartalmazó csomagot.
  2. Minden más esetben a vásárló köteles a hibás terméket és tartozékait az eladó címére küldeni. Tilos az utánvétes csomag küldése, ilyen csomagot az eladó nem vesz át. A vásárló köteles megtenni minden szükséges intézkedést ahoz, hogy a visszaküldött terméket megvédje a szállítás során okozott esetleges károktól

VII. Alternatív vitarendezés

Ha a vásárló úgy véli, hogy az eladó megsértette a jogait, vagy nem elégedett a reklamációs eljárással, jogában áll helyreigazítási kérelmet küldeni a reklamaciok@goled.hu e-mail címre.

Amennyiben az eladó negatív választ ad erre a kérelemre, esetleg 30 napon belül nem küld választ, vagy a vásárló nem elégedett a reklamáció eredményével, a vásárlónak a 102/2014- es számu módosított törvény (Zákon č.102/2014) és az Alternatív vitarendezésről szóló törvény (Zákon č.391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov) értelmében joga van az alternatív (peren kívüli) vitarendezésre.

Az indítványt a „Zákon 391/2015 Z.z.“ 12§-sa szerint lehet kezdeményezni. Az illetékes minisztérium weboldalán rendelkezésre áll a indítványozáshoz szükséges formanyomtatvány. A felhasználónak joga van a jegyzékben feltüntetett alternatív vitarendezési szubjektumok közül választani.

Az indítványt elektromos formában a Szlovák üzleti felügyelőség ars@soi.sk e-mailcímére lehet küldeni. Az alternatív vitarendezési szubjektumnak jogában áll az indítványt elutasíttani, amennyiben:

  • a vita tárgya étékben nem haladja meg a 20 EUR (6000 Ft) összeget,
  • minden körülményre tekintettel nyilvánvaló, hogy az alternatív vitarendezés csak az átlagosnál nagyobb erőfeszítéssel lehetséges megoldani, stb.

A felhasználó a RSO alternatív vitarendezési platform által online panaszt emelhet. Ezen panaszt csak EÚ tagország állampolgára nyújthat be olyan válalkozó ellen, melynek a céghelye EÚ tagországban van. Az alternatív vitarendezés költségeit mindkét fél önállóan, kártérítés lehetősége nélkül álja.

VIII. Garancia feltételei

A garancia feltételei az eladó Reklamációs szabályzata és a Szlovák Köztársaság jogszabályai szerint rendeződnek. A jótállási jegynek a számla felel meg. A termékekre 24 hónapos garanciát vállal az eladó, a Prémium címkével ellátot termékekre 36 és a Professzionális termékekre 60 hónapot.

A jotálási idő a kézbesítés napjától számítódik. A jótálás nem vonatkozik azon hibákra, melyek a termék felhasználási céljával ellentétes használat következtében keletkeztek, ill. a felhasználó nem követte a használati utasítást, vagy nagy mennyiségü melegnek, ill. elektromagnetikus sugárzásnak álította ki a terméket, vagy az időjárási viszonyok és a környezet hatására (nyirkos levegő, por, közvetlen napfény), mechanikusan és gondatlan használatnak köszönhetően károsultak. Fontos megkülönböztetni az egyes termékek garanciátját az élettartamuktól.

IX. Adatvédelem

Az eladó kijelenti, hogy a személyes adatokat bizalmasan kezeli, csak a szerződés teljesítésére használja, nem lesznek nyilvánossá téve, ill. harmadik személynek átadva, a kézbesítéssel vagy a fizetéssel kapcsolatos helyzetek kivételt jelentenek (név és kézbesítési cím közlése a szállítóval). Ezen személyes adatok a Szlovák Törvényköny 122/2013 számú törvénye (Zákonom č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v platnom znení) és az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i 2016/679 Rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése szerint lesznek begyűjtve, feldolgozva és megőrizve.

A szerződés teljesítésének céljából a vásárló megadja az eladónak azon jogot, hogy begyűjtse és feldolgozza a személyes adatait egészen addig, amíg ezt a jogot írásban vissza nem vonja. A vásárlónak joga van hozzáférni a személyes adataihoz, ezek javításához, ill. minden más törvényi jogosultsághoz.

X. Végső rendelkezések

Ezen Általános vásárlási feltételek 2017.10.1.-től érvényesek.

Az eladónak joga van az Általános vásárlási feltételeket előző figyelmeztetés nélkül megváltoztatni.

A szerződő felek megegyeztek, hogy a elektronikus kommunikációt teljes mértékben elismerik, főként az e-mailes kommunikációt és a világhálót mint mindkét szerződő félnek érvényeset és kötelezőt